أداة تخصيص استايل المنتدى
إعادة التخصيصات التي تمت بهذا الستايل

- الاعلانات تختفي تماما عند تسجيلك
- عضــو و لديـك مشكلـة فـي الدخول ؟ يــرجى تسجيل عضويه جديده و مراسلـة المديــر
او كتابــة مــوضـــوع فــي قســم الشكـاوي او مـراسلــة صفحتنـا على الفيس بــوك

روايات غرام

تاج النساء

Well-Known Member
إنضم
22 مارس 2015
المشاركات
17,499
مستوى التفاعل
1,792
النقاط
113
الإقامة
بغداد-المنصور*
الجزء اﻻول منها على أحد شواطئ عروس البحر المتوسط كانيجلس يوسف ينظر للبــحر .. كانت أمواج البحر هائجة عاليةمثله .. كان يبدو ان الجو متقلب .. لكنه لــــم يعير أى شئاهتمامه .. هو يريد أن ينفرد بنفسه وحسب .. جلس يتذكرمـــا حدث منذ سنة مضت .. عندما كان سعيد و فرح معمحبوبته فريـدة .. اﻻ ان أنقلب كل شئ .. يرجع يوسف بزاكرتهسنةــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ فىأحد المناطق الهادئة .. الغير مكتظة باﻷشخاص .. كان يقفمستندا علـى سيارته يدخن بشراهة .. قطع تفكيره صوتها وهى تقف بجانبه .. قائلــــــــــة باستنكار : هو أنا مش قلتلكمية مرة تبطل القرف اللى بتشربه ده على اﻷقل و انا معاكيوسف : و أنا قلتلك مية مرة مش هقدر أبطل .. و أنا مشهخاف منـــــــك ومش هشرب قدامك.فريدة بانزعاج : طول عمرك عنيد و تحب الحاجات اللى بتئزيكيوسف : أمال أنا حبيتك ليهفريدة بصوت عالى : قصدك ايه يعنى يا سى يوسف انابضرك !!؟؟يوسف بمزاح : بطلى عصبيتك دي .. أنا بهزر معاكى بﻼش قفشفريدة : والله ؟؟؟ جبها فيا عشان أبقى أنا الغلطانةيوسف : امتى هتعرفى ان أنا بحب أضايقك مبتشوفيش وشكبيبــــقى ازاى لما تتعصبىارادت فريدة أن تخفف من توترها و خجلها فغيرت الموضوعسريــــــــعا .. فريدة : طيب بقلك ايه انت مش حتروحنىالساعة داخلــــــة على 9 لو اتأخرت مش هيحصل طيبيوسف : امتى هتعرفى ان احنا مكتوب كتابنا يعنى فى حكمالمتجوزينفريدة : ﻻ الكﻼم ده لما نعمل الفرح الكبير والبس الفستاناﻻبيض و ابقى فـى بيتك ساعتها ابقى اتكلم .. و بعدين انتعارف ان ماما مسافره وانا عايشـــه لوحدى بعد ما بابا اللهيرحمه اتوفى يرضيك حد يتكلم عليه و يقول انى برجع متأخرابتسم يوسف و نظر لها و سكت تماماقالت فريدة مستفهمة : انت بتبصلى كده ليهيوسف بابتسامة : عليكى قوة اقناع مش طبيعية .. يﻼ علشانأروحــــــــــــكسارت معه بهدوء وركبت بجانبه السيارة وهى تقول له : قلىيا يوسفيوسف مازحا : يا يوسففريدة بنظرة محزرة : بطل استظرافيوسف : خﻼص قولى عايزة ايهفريدة : انت بقالك فترة متغير بتسرح كتير .. حتى شربكللسجاير كتر اوىارتبك يوسف وحاول أن يغير الموضوع قائﻼ : ﻻ انا زى ما انابس انت عارفة انى مشغول فى تحضيرات الفرح و كدهاوصلها يوسف لمنزلها ..فريدة و هى تفتح باب السيارة .. اوقفها يوسف قائﻼ بعصبيةمزيفة : انت يا هانم .. ازاى تنزلى من غير ما تسلمى عليالم تستوعب فريدة ما قاله فظلت فاغرة فاهها ولم تنطقفقد أمسك يوسف برسغهها وقبلها و نظر لها مبتسما وقال :تصبحى على خيرفريدة بابتسامة : وانت من اهل الخيرــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبعد أن اوصل يوسف فريدة ذهب الى كورنيشالنيل يتذكر المكالمة التى جائت اليه .. ومن الممكن أن تقلبحياته رأسا على عقب .. فﻼش باك يومان مضواكان يوسف يعمل بمكتبه حتى رن هاتفه برقم مجهول .. رديوسف على الهاتف : الوورزان : ازيك يا جويوسف باستفهام : مين معايا ؟؟رزان : كده متعرفش صوتىيوسف بضيق : لو مقولتيش انت مين أنا هقفل السكة فى وشكرزان : هتعرف أنا مين لما تقابلنى .. الموضوع يخصك أنت و ..وفريدةيوسف باستنكار : أفندم !! .. هقابلك و أنا معرفكيش ؟؟ .. وبعدين أنت تعرفى فريدة منينرزان : قلتلك هتعرف لما تيجى بكرا الساعة 2 الظهر فى كافيه‏( .... ‏)يوسف : و مين قالك أنى هاجى أصﻼرزان مبتسمة : هاتيجى .. باى يا جواغلقت رزان الخط .. ظل يوسف فترة غير واعيا لما يحدث ..يوسف مفكرا : دى هبلة دى وﻻ ايه .. قال عايزانى اقابلها قال.. دى شكلها واحدة بتستظرف .. بس أنا حاسس أنى سمعتالصوت ده قبل كده .. و فيها ايه لو رحت مش هاخسر حاجة ..مش عارف بقا .. عزم يوسف أمره بأنه سوف يذهب لمقابلتهالن يخسر شيئا ...ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــفى صباح اليوم التالى .. كان يوسف يعمل و هو جالس علىمكتبه .. حتى دخل عليه صديقه الذى ساعده و شاركه فى عملهوافتتح معه المكتب ..عمر صائحا : ايه يا عم انت على طول شغل كده ارحم نفسكوارحمنى معاكيوسف مبتسما بهدوء : ما انت عارف يا عمر ﻻزم اشتغل كويسوبعدين احنا لو كسبنا المناقصة اللى جاية مكتبنا هيبقى حاجةتانية فى عالم ال businessو بعدين عشان اعرف اخد اجازة براحتى انت عارف فرحى خﻼصفاضله حوالى شهرعمر بمزاح : ايوا بقى يا عم الله يسهلويوسف ضاحكا : ايوا احسد و قر من اولهاعمر : يا عم ﻻ اقر وﻻ بتاع اللى اداك يدينابينما كان يوسف و عمر يمزحان مع بعضها .. قطع كﻼهما صوترسالة ليوسف فتحها يوسف و قرأ محتواها : ‏( احنا على معادنا.. متتأخرش .. مستنياك ‏) ... اغلق يوسف الرسالة ثم أخذ يفكرفيما سوف يفعله .. قطع تفكيره صوت عمر : ايه يا عم سرحانفى ايه !!؟؟يوسف وهو ينهض من على مقعده : ابدا مافيش ورايا مشوارهخلصه عالسريع .. سﻼمعمر : سﻼم
 

قيصر الحب

::اصدقاء المنتدى و اعلى المشاركين ::
إنضم
2 أغسطس 2016
المشاركات
369,134
مستوى التفاعل
3,187
النقاط
113
رد: روايات غرام

دعيني أنحي قلمي قليلا
أقف أحتراما لكِ
ولقلمك
وأشد على يديك لهذا الابداع
الذي هز أركان المكان
 

آهاات حالمة

Well-Known Member
إنضم
8 أغسطس 2014
المشاركات
51,688
مستوى التفاعل
837
النقاط
113
الإقامة
usa
رد: روايات غرام

آلله يعطيكِ آلف عآفية
في آنتظآر روآئع جديدكِ آلقآدم
دمتِ بسسعآدهـ...
 

الذين يشاهدون الموضوع الآن 1 ( الاعضاء: 0, الزوار: 1 )