محمد المقاول
Well-Known Member
- إنضم
- 18 يوليو 2015
- المشاركات
- 27,339
- مستوى التفاعل
- 1,381
- النقاط
- 113
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
كنت بفكر اكتب قصه
بس المشرفه قالت انا عايزه صور و تعاليق
و الله اسهل حتى كانت مضحكه فبلاش منها
تعالوا يالله نبدأ باول حاله طفل مش عارف حاجه
فرحان طبعا بحنان الماما و طيبه البابا
بحفله السبوع و اللمه من حوليه
انه ينام على كتف امه و ابوه يهشتكه
و انه جه للدنيا عشان يعيش فيها
و لما ابوه يقوله يا لبنى لما تكبر
هجبلك عجله و سياره و طياره و لعب كتير
و راح تطلع دكتور لا مهندس لا ظابط
ساعيتها راح تخبط راسك فى الحيط كم الدهشه
و تقول فى بالك امته كل ده راح يحصل
و تفضل مشغول البال بالكلام ده
حتى و امك حضانك
بالك مشغول هوه فين اللى بابا قال عليه
و فجأه بتفوق من الغيبوبه
و تعرف ان كل ده مجرد وهم
و احلام زائفه و انت فاشل اصلا
راح تبلم و تسأل والدك فين العجله يا بابا
يقولك نسيت اجيبها
ساعيتها تحزن
و تانى مره يقولك مش لاقيت مقاسك
ساعيتها راح تبكى
و تظل تبكى لحد ما امك تزعق لأبوك
و تيجى تشيلك و تلعبك و تأكلك و تشربك
فتكون سعيد قوى و تضحك كمان
و لما يجى خالك عندكم بالبيت
و تقعد تنتط و تلعب و تجرى شمال و يمين
و أهوه انت بتطلع التلاجه عشان
تجيب تفاحه لبنت خالك الطفله القموره
كريم انت قوى يله
و قعدت بقا تقلد خالك
يحط ايده عل رجله و لا على راسه
انت عم تعمل زيه و انت مش فاهم
عم بتضحك بنت خالك القموره
و فجأه امك تقالك خدها و خوشه العبوا جوه
مش عارفه اتكلم مع خالك
و فجأه
تلاقيها مسكت احسن لعبه عندك
و عايزه تاخدها معاها فوشك يجيب الف لون
و تكشر تحس بالأسمؤزاز ايه اللى جابها هنا
و امك كمان تعطيها ليه و هى ماشيه
و بعدها تقرر انكه تنحرف
و بعدها تحس بالانانيه و تحب بنت خالك
فترجع فى كلامك و تبوب عن الشيشه
و امك تيجى تحكيلك قصه حلوه
فتنام و تنسى ان كان عندك اللعبه دى
او تحلم انها ترجع بكرا
او يجيلك لعبه جديده احسن منها
حلوه الاطفال و هى نايمه بس
المهم تقريبا القصه دى وحشه
بس انا كاتب 3 قصص كان لازم انشر واحده منهم
هبقى انزل توبيك غيرها بعدين بقا
و اتمنى ان تنال اعجابكم
سلام
كنت بفكر اكتب قصه
بس المشرفه قالت انا عايزه صور و تعاليق
و الله اسهل حتى كانت مضحكه فبلاش منها
تعالوا يالله نبدأ باول حاله طفل مش عارف حاجه
فرحان طبعا بحنان الماما و طيبه البابا
بحفله السبوع و اللمه من حوليه
انه ينام على كتف امه و ابوه يهشتكه
و انه جه للدنيا عشان يعيش فيها
و لما ابوه يقوله يا لبنى لما تكبر
هجبلك عجله و سياره و طياره و لعب كتير
و راح تطلع دكتور لا مهندس لا ظابط
ساعيتها راح تخبط راسك فى الحيط كم الدهشه
و تقول فى بالك امته كل ده راح يحصل
و تفضل مشغول البال بالكلام ده
حتى و امك حضانك
بالك مشغول هوه فين اللى بابا قال عليه
و فجأه بتفوق من الغيبوبه
و تعرف ان كل ده مجرد وهم
و احلام زائفه و انت فاشل اصلا
راح تبلم و تسأل والدك فين العجله يا بابا
يقولك نسيت اجيبها
ساعيتها تحزن
و تانى مره يقولك مش لاقيت مقاسك
ساعيتها راح تبكى
و تظل تبكى لحد ما امك تزعق لأبوك
و تيجى تشيلك و تلعبك و تأكلك و تشربك
فتكون سعيد قوى و تضحك كمان
و لما يجى خالك عندكم بالبيت
و تقعد تنتط و تلعب و تجرى شمال و يمين
و أهوه انت بتطلع التلاجه عشان
تجيب تفاحه لبنت خالك الطفله القموره
كريم انت قوى يله
و قعدت بقا تقلد خالك
يحط ايده عل رجله و لا على راسه
انت عم تعمل زيه و انت مش فاهم
عم بتضحك بنت خالك القموره
و فجأه امك تقالك خدها و خوشه العبوا جوه
مش عارفه اتكلم مع خالك
و فجأه
تلاقيها مسكت احسن لعبه عندك
و عايزه تاخدها معاها فوشك يجيب الف لون
و تكشر تحس بالأسمؤزاز ايه اللى جابها هنا
و امك كمان تعطيها ليه و هى ماشيه
و بعدها تقرر انكه تنحرف
و بعدها تحس بالانانيه و تحب بنت خالك
فترجع فى كلامك و تبوب عن الشيشه
و امك تيجى تحكيلك قصه حلوه
فتنام و تنسى ان كان عندك اللعبه دى
او تحلم انها ترجع بكرا
او يجيلك لعبه جديده احسن منها
حلوه الاطفال و هى نايمه بس
المهم تقريبا القصه دى وحشه
بس انا كاتب 3 قصص كان لازم انشر واحده منهم
هبقى انزل توبيك غيرها بعدين بقا
و اتمنى ان تنال اعجابكم
سلام